Auto's, serious games en 8D Games

Vorige week gaven we een analogie tussen serious games en auto’s en vertelden daarbij over de motor.Β 

Deze week gaan we nog even door op deze auto maar nu hebben we het over het daadwerkelijke spuiten van een auto.Β 
Voordat de auto namelijk de garage uitrolt met een definitieve kleur, brengt de design artist nog diverse lagen β€˜lak’ aan:

DuckCar_Facebook_Design (1) (2)Bij stap 1 wordt de basiskleur aangebracht en vervolgens gaat de design artist de schaduw toevoegen, zoals in stap 2. In stap 3 staat de slagschaduw centraal die het voorwerp op de grond vormt. In stap 4 worden reflecties van het licht toegevoegd. Stap 5 is om te kijken of er ook reflecties vanuit de omgeving worden teruggekaatst.

Maar dan is de artist er nog niet!

In stap 6 ligt de focus op de plek waar het minste licht kan komen, ook wel de schaduwkern genoemd. In stap 7 verdiept de artist zich in de licht overgangen tussen de schaduw en de basiskleur. Tot slot bekijkt de artist in stap 8 wat er gebeurt als licht recht achter het voorwerp wegkomt. Meestal ontstaat dan een sterk silhouette die de vorm benadrukt. Vaak wordt dit gebruikt om het ontwerp beter uit te laten komen tegen een achtergrond en geeft een mooie finishing touch waar elke klant blij van wordt.

En dan… Mogen de toeters en bellen tevoorschijn komen!

Als deze stappen zijn doorlopen, is de auto klaar om naar buiten gerold te worden en geshowd te worden aan de klant! Altijd een ontroerend moment!Β 
Het spreekt voor zich dat elke klant zijn/haar specifieke voorkeuren heeft. Het is dan ook aan 8D Games om de auto, oftewel het spel, er zo uit te laten zien dat het in de smaak valt bijΒ de klant.