Een game aanbesteden, hoe doe je dat?

Praktische handleiding voor organisaties met innovatieve ambities

Een serious game aanbesteden is een vak apart. Inkopers van grote organisaties en ontwikkelaars gaan tijdens het traject met elkaar in gesprek, terwijl zij lang niet altijd dezelfde taal spreken. Dat kan best een uitdagend huwelijk zijn. De wens controle te houden over de uitkomst staat op gespannen voet met innovatie en creativiteit, terwijl deze dingen nou juist hard nodig zijn voor het ontwikkelen van een geslaagde game.

In dit whitepaper geven we tips voor organisaties die overwegen een een innovatief product aan te besteden, maar niet goed weten hoe ze dit op zó’n manier kunnen aanpakken dat de risico’s beheersbaar worden.

Download het whitepaper en ontdek:

  • Hoe je ruimte inbouwt voor creativiteit en innovatie, zonder de grip te verliezen
  • Wat een gameontwikkelaar nodig heeft om een accurate offerte te kunnen opstellen
  • Hoe je draagvlak voor het ontwikkeltraject creëert binnen je organisatie

Maarten Stevens

Maarten Stevens ontwikkelt met zijn bedrijf 8D Games innovatieve toepassingen die gebruikt worden
in de zorg, het bedrijfsleven en bij de overheid. Hij is ervan overtuigd dat games levens kunnen  veranderen – míts ze effectief worden geïmplementeerd. Maarten zet zich graag en veel in voor het  verbeteren van de processen tussen ontwikkelaars, opdrachtgevers en de markt.

Agnieszka Buursma Foto

Agnieszka Buursma

Agnieszka Buursma heeft tien jaar ervaring als inkoper ICT bij verschillende private en publieke organisaties. Momenteel is zij werkzaam bij NHL Stenden Hogeschool, waar zij ook een Master Serious Gaming afrondde. Haar afstudeeronderzoek ging over de beleving van het goedkeuringsproces voor een aanbestedingsaanvraag. Voor het onderzoek bouwde zij een serious game prototype.

Ja, stuur mij de whitepaper 'Serious Game Aanbesteden'

Leestijd: 10 minuten

Aantal pagina's: 20

Aantal downloads: 20

Is een game de beste oplossing voor jouw organisatie?

Beantwoord alle belangrijke vragen samen met ons tijdens een Turbostartsessie. Tijdens een creatief starttraject samen met belanghebbenden ontwikkelen we verschillende gameconcepten specifiek voor jouw vraagstuk of organisatie. Aan het einde van het traject ligt er een heldere blauwdruk van het ontwikkeltraject en kies je voor een ‘go’ of ‘no-go’.

  • Van idee naar concrete opties
  • Gameconcepten op maat voor jouw organisatie
  • Veilige investering met tastbare resultaten
  • Verkleint de risico's van het ontwikkelproces
Bekijk turbostart
raket turbostart