Het nieuwe onderwijs in met serious games

Alles is leuker in de vorm van een spel, daarom maken wij ook serious games voor het onderwijs. Wij hebben al verschillende games gemaakt zoals Oryente, Cyberpesten: Help Vera, Slag bij Heiligerlee. Steeds vaker zien we scholen gebruik maken van technologie in en om het klaslokaal. Deze nieuwe manieren zijn bedoeld om de leerling te helpen met studeren, keuzes maken enzovoorts.

screenshot_v002Oryente

Het is altijd lastig om een keuze te maken, vooral wanneer het gaat om de studiekeuze. Deze keuze is geen makkelijke beslissing voor iedereen en de start van elke carrière. Voor dit welbekende probleem hebben wij een serious game ontwikkeld. In deze game moet de speler vragen beantwoorden om verder te komen. Op deze spelende manier wordt bepaald welke persoonstype en opleiding bij de leerling past.

AntiCyberpesten: Help Vera

tumblr_n5577mmgvw1sza2ixo1_1280
Ga jij vera helpen?

Pesten is een terugkomend thema op school en een heel naar concept. De manier waarop het pesten gebeurd tegenwoordig ook online, vandaar de term cyberpesten. Om leerlingen bewust te maken van dit probleem is deze game ontwikkeld. In deze game g
aan de leerlingen in groepen Esmee helpen erachter te komen wie haar vriendin online pest. Gedurende het spel worden de spelers geconfronteerd met de vormen van cyberpesten. Hierdoor worden de leerlingen ook bewuster van online pesten en wat ze er tegen kunnen doen als ze het herkennen.

art_pa_photoplaytable_etw_001
Slag bij Heiligerlee

Voor museum Slag bij Heiligerlee hebben wij een serious game gemaakt. Bij deze game kunnen spelers het tegen elkaar opnemen in de vorm van een quiz. Door deze strijd worden de spelers gemotiveerd om informatie vast te houden om te kunnen winnen. Zo kunnen kinderen tegen hun ouders strijden of tegen elkaar om de beste te worden. Op deze manier is er een extra dimensie toegevoegd in het museum en is er vanwege de game ook geen personeel nodig om de resultaten te controleren. Hierdoor heeft ook het personeel meer tijd over voor andere bezigheden.

Innoveren door middel van serious games

Het is onze bedoeling om een nieuwe manier van informatie overbrengen in het onderwijs over te brengen. Deze games zijn een greep uit ons aanbod en zeker niet waar wij ons tot limiteren en gaan graag de uitdaging aan. Ons doel is dan ook het ervoor zorgen dat serious games een toevoeging zijn aan het lesgeven.

Geïnteresseerd? Kom dan naar de gamificatie conferentie op 25 maart. Zie hier voor meer informatie over het evenement.