Lees meer over onze serious game projecten

Met meer dan tachtig serious game projecten op de teller hebben we een portfolio opgebouwd waar we mee thuis kunnen komen. We ontwikkelden producten met verschillende technieken voor heel uiteenlopende doelgroepen. Van piepjong en nieuwsgierig tot ouder-maar-vitaal, mede dankzij onze games.

Missie Master

Missie Master is een landelijke inzetbare app die kinderen in beweging brengt in hun eigen buurt. Met het uitvoeren van beweeg- en leefstijlmissies verdienen spelers medailles en outfits voor hun eigen spion in de app.

DrugsviewVR

Drugsview VR is een virtual reality game die professionals en burgers traint in het herkennen van drugscriminaliteit. Deze game is ontwikkeld in samenwerking met de experts van Bureau Drugszaken.

CJIB in VR

Hoe breng je als bedrijf je richtlijnen, werkprocessen en protocollen nou op een effectieve manier over op (nieuwe en oude) werknemers? In virtual reality! CJIB in VR laat zien hoe het anders kan.

Memory Lane VR

Kun je ouderen een duurzame ‘vitaliteitsboost’ geven door ze dingen van vroeger opnieuw te laten beleven in een VR-experience? Dat onderzochten we met Memory Lane VR, onderdeel van het afstudeeronderzoek van NHL-medewerker Lars…

offline gamification

Sibbe en Liefke

'Sibbe en Liefke' is een prentenboek om kinderen te motiveren tijdens hun zwemlessen. Door uitdagingen uit te voeren kunnen ze fysieke munten verdienen. Wij namen het ontwerp voor onze rekening.

Handlantis

Gebarentaal leren met een serious game? Dat kan met Handlantis, het spel dat we samen met Pento Audiologisch Centrum ontwikkelden. Spelenderwijs maak je kennis met 'Nederlands met Gebaren' (NmG).

eZoon

De serious game eZoon is gemaakt voor professionals in de publieke en veterinaire gezondheidszorg. Het spel geeft inzicht in de complexe besluitvorming rond zoönosen: ziektes die van mens op dier worden overgedragen.

serious game online pesten

ACBC

Binnen het Europese ACBC-project ontwikkelen we een serious game tegen online pesten voor jongeren. Met een 'swipe-systeem' geven jongeren aan hoe zij in verschillende situaties zouden handelen.

Cultuurbarbaren

In het augmented reality spel 'Cultuurbarbaren' worden kinderen uitgedaagd om boeven te vangen die culturele en historische plekken in Leeuwarden willen vernietigen. Spannend en leerzaam!