Hoe games met sensoren onderzoek kunnen ondersteunen
In dit artikel bespreken we twee soorten games met sensoren die al worden ingezet voor onderzoeksdoeleinden die uiteindelijk de zorg verbeteren: games met spraaktechnologie en revalidatiegames.
At the invitation of Dr. Matt Coler (Associate Professor + Director of the MSc. Voice Technology at Campus Fryslan), Johan van der Meulen has recorded a digital workshop for participants of the Campus Fryslan Summer School 2023. The workshops consists of:
To further support your learning journey, we will be hosting an Online Question Hour on the 7th of June. Please feel free to drop in if you have any lingering questions or would like to talk to Johan a bit more about the topic of gaming and it’s potential for the voice technology field.
Advance registration is not necessary. If you have a very specific question, it is helpful to email the question in advance to johan@8d-games.nl
In dit artikel bespreken we twee soorten games met sensoren die al worden ingezet voor onderzoeksdoeleinden die uiteindelijk de zorg verbeteren: games met spraaktechnologie en revalidatiegames.
8D Games verzorgde in samenwerking met JINC en DigiFonds Noord een half jaar lang de workshop ‘Programmeur in de Klas’. Ruim 220 scholieren tussen de 8 en 14 jaar maakten via deze weg kennis met programmeren en in het bijzonder het maken van serious games.
Stichting Milo, OOK-OC! en 8D Games werken samen aan de ontwikkeling van een game die orthopedagogen, psychologen en behandelaars helpt om de cognitieve vaardigheden en mogelijkheden van kinderen met een communicatief meervoudige beperking (CMB) in kaart te brengen. Kinderen met CMB spreken niet of nauwelijks en hebben naast spraaktaalproblemen vaak een combinatie van een verstandelijke, zintuiglijke en/of motorische beperking.