Voordelen van een gamercial op een beurs

Als bedrijf met een stand op een beurs of expo staan is niet altijd gemakkelijk. Hoe krijg je de mensen die langs lopen, je potentiële klanten, nu bij jou stand? De meeste bezoekers lopen langs en houden standaard de boot af. Wij hebben recent nog een van de voorden van een gamercial mogen ervaren op een beurs.

gamercialpower
Deelnemers bezig met de gamercial voor de ondernemersvereniging

8D games werd een tijdje geleden gevraagd door een ondernemersvereniging om een game te bedenken waarin alle aangesloten bedrijven zich konden presenteren tijdens een beurs. De ondernemers zouden met een gezamenlijke stand staan en wilden graag meer bekendheid krijgen.
We bedachten een spel waarbij elk bedrijf een symbolisch artikel in de stand zou leggen en men op een invulblad de bedrijven aan de artikelen moest koppelen. Zo gezegd zo gedaan. En tijdens de beurs bleek nog maar eens de voordelen van een gamercial.

Waar de meeste stands vooral informatie gaven en dingen verkochten was bij onze stand een spel te spelen. De stand had dan ook drie keer meer bezoekers dan de buren en werd de meest bezochte stand, ondanks bijvoorbeeld een ongunstige plek. Plezier trekt aan!

Daarnaast was de tijd die men bij de stand verbleef veel langer dan bij de andere stands. Sommige spelers bleven wel 15 minuten terwijl bij anders stands de gemiddelde tijd onder de minuut lag.
Een van de grote voordelen van deze tijd is dat je rustig contact kan maken met de speler/klant. Iets dat voor acquisitie erg prettig is. Eerst gaat het contact over de gamercial: Lukt het allemaal?
Maar al snel kun je het gesprek sturen met je vragen: Kent u al deze bedrijven? Ken u onze producten? Wat vind u van onze producten?
En omdat de speler ook bezig is met een spel loopt die niet direct weg. Mensen voeren dan vaak een gesprek dat ze niet zouden voeren als ze ondertussen geen spel speelden.

Maar naast, meer bezoekers en langer en beter contact met de bezoekers van je stand is een van de voordelen van een gamercial dat men je positief blijft herinneren. We horen vaak na zo’n beurs: O ja, jullie hadden dat spel! Een gamercial geeft een positieve vibe aan je bedrijf of verening.

Een ander voordeel is data: Veel bedrijven zijn op zoek naar adressen van potentiele klanten. Bij een gamercial geeft iedereen die de prijs wil winnen zijn gegevens door. Ideaal voor een bedrijf om na de beurs contact op te nemen, al is het alleen maar een mail waarin je de winnaar noemt.

Als laatste in de rij van voordleen van een gamercial noemen we social media content. Een gamercial spelen geeft je interessante content voor op Facebook of Twitter en je website. Je doet een vooraankondiging, tijdens de gamercial maak je foto’s van de spelers en plaatst die op je site. Daarnaast heeft elk spel een winnaar en ook de uitreiking geeft je weer content voor op je social media.
Dat is content waar mensen op reageren en elkaar taggen en geeft een andere interactie van een foto van een stand vol folders.

Dus kort op een rij de voordelen van een gamercial:
– Het geeft je meer bezoekers
– Het geeft langer contact met je bezoekers
– Mensen associëren je product met plezier
– Je krijgt een schat aan adresgegevens van spelers
– Het geeft je content dat je op Social Media kan delen

De gamercial voor de ondernemersvereniging was een groot succes. Naast een van de populairste stands van de beurs hebben we veel bekendheid verworven, zowel onder potentiele klanten als nieuwe leden voor de vereniging. Wij zien nu nog sterker de voordelen van een gamercial!

Vragen op opmerkingen?
Mail me via contact!

Maarten Stevens