Workshop gamification, serious gaming en gamercials

8D games breid haar aanbod uit met het geven van workshops. We werden al verschillende keren gevraagd om onze kennis over games, serious gaming en gamercials te delen met studenten en bedrijven. We hebben het altijd erg leuk maar ook belangrijk gevonden om dit te doen. We zitten in een vakgebied dat nog in opkomst is. De technologie gaat harder dan de meeste mensen kunnen bijhouden en de kansen en mogelijkheden zijn groter dan de menigeen vermoed.

We hebben onze workshops drie thema’s meegegeven: gamification, serious gaming, games als reclamemiddel. Hieronder zullen we kort uitleggen wat u kunt verwachten tijdens zo’n workshop.

Gamification:

Games
Volg onze workshops over games

Tijdens de workshop gamification geven we een inzicht in wat gamification nu eigenlijk is en wat het niet is. We zullen aandacht geven aan de voordelen en mogelijkheden van gamification voor bedrijven en bedrijfsprocessen. Natuurlijk ontbreken de voorbeelden van succesvolle gamification projecten niet. Aan deze workshop kunnen we een onderdeel koppelen waarbij de deelnemers zelf aan de slag gaan met een gamification project in hun eigen (werk)omgeving.

Serious gaming

Het is een bekende term, serious gaming, maar wat is het nu precies? Dat leggen we uit in de deze workshop. We zullen een onderbouwing geven van de werking van serious gaming en een aantal voorbeelden geven van serious games, onder andere uit ons eigen werk.

Games als reclamemiddel

Games als reclamemiddel is voor veel mensen nog een onbekend verschijnsel. We hebben op verschillende scholen hier aandacht aan besteed en steeds met groot succes. We leggen uit wat de games als meerwaarde hebben tav andere reclame uitingen en we leggen uit wat er nodig is om tot een goede gamercial te komen. Ook bij deze workshop geven we voorbeelden van succesvolle gamercials.

Alle workshops zijn geschikt voor bedrijven, instellingen en studenten.
Interesse? Neem contact op over de mogelijkheden!

Maarten Stevens