Een serious game aanbesteden
Praktische handleiding voor organisaties met innovatieve ambities
Een serious game aanbesteden is een vak apart. Inkopers van grote organisaties en ontwikkelaars gaan tijdens het traject met elkaar in gesprek, terwijl zij lang niet altijd dezelfde taal spreken. Dat kan best een uitdagend huwelijk zijn. De wens controle te houden over de uitkomst staat op gespannen voet met innovatie en creativiteit, terwijl deze dingen nou juist hard nodig zijn voor het ontwikkelen van een geslaagde game.
In dit whitepaper geven we tips voor organisaties die overwegen een een innovatief product aan te besteden, maar niet goed weten hoe ze dit op zó’n manier kunnen aanpakken dat de risico’s beheersbaar worden.

Download het whitepaper en ontdek:
Klinkt goed? Lezen maar!
En geen zorgen, je hoeft bij ons niet direct contactgegevens achter te laten. Heb je vragen of wil je meer informatie? Neem dan even contact met ons op.

Maarten Stevens
Maarten Stevens ontwikkelt met zijn bedrijf 8D innovatieve toepassingen die gebruikt worden
in de zorg, het bedrijfsleven en bij de overheid. Hij is ervan overtuigd dat games levens kunnen veranderen – míts ze effectief worden geïmplementeerd. Maarten zet zich graag en veel in voor het verbeteren van de processen tussen ontwikkelaars, opdrachtgevers en de markt.

Agnieszka Buursma
Agnieszka Buursma heeft tien jaar ervaring als inkoper ICT bij verschillende private en publieke organisaties. Momenteel is zij werkzaam bij NHL Stenden Hogeschool, waar zij ook een Master Serious Gaming afrondde. Haar afstudeeronderzoek ging over de beleving van het goedkeuringsproces voor een aanbestedingsaanvraag. Voor het onderzoek bouwde zij een serious game prototype.
