Op 25 mei 2024 beleefden we een fantastische open dag ter ere van ons tienjarig bestaan. Hartelijk dank aan de circa 150 bezoekers die een kijkje kwamen nemen en bovenal veel dank aan al onze vrienden, familie en samenwerkingspartners! Deze dag markeerde een belangrijke mijlpaal voor ons bedrijf en we zijn trots op wat we samen hebben bereikt. In dit artikel blikken we terug met een aftermovie en fotoreportage!

We hadden een gevarieerd programma voor jong en oud. Van springkussen en speurtocht tot leerzame workshops over game design, design thinking en de kracht van serious gaming.
En natuurlijk waren er door het hele gebouw games en andere innovaties te bewonderen.

Het was niet alleen maar proosten en innovaties bekijken, we gingen ook met bezoekers aan de slag! Teamleden Johan van der Meulen, Bas Altenburg en Stephan Burghout verzorgden interactieve workshops. De befaamde marshmellow challenge deed ’t weer erg goed. Teams proberen samen een zo hoog mogelijke toren te bouwen met enkel spaghetti, marshmellows, touw en plakband. De plaatjes liegen er niet om! Een verzoek dat we terugvonden op ons memobord voor gasten: ‘Minder zware marshmellows…’ Kijk, dat is het omdenken waar we het over hebben.

De dag werd feestelijk geopend door wethouder Abel Reitsma. Aan hem de opgave om de gebarricadeerde deur (crêpepapier is veelzijdiger dan je denkt) te openen met een instrument naar keuze: een zwaard, vuurballen, een hamer of een ouderwetse schaar. Gelukkig had hij versterking meegenomen. Ook de mooie openingsspeech en cadeautjes deden wonderen. Hartelijk dank Gemeente Leeuwarden en Economische Zaken! Fijn dat jullie ons de afgelopen tien jaar zo goed hebben ondersteund met raad en daad.

We wilden de dag ook zo leuk en aantrekkelijk mogelijk maken voor de jongste bezoekers. Daarom verstopten we overal in het pand karakters uit onze games. Op basis van hints konden speurders de karakters zoeken en een raadsel oplossen. Plottwist: ook de volwassenen deden goed mee met de kidsactiviteiten. We zagen er zelfs een paar op het springkussen. Ja, we hebben het over jou, Sietse Hoekstra. De spelende mens, het is een prachtig iets.

Via een memobord vroegen we alle bezoekers of ze een boodschap voor ons wilden achterlaten. Wat vond je van de dag en wat zou je nog graag met ons willen meemaken? We kregen een stapel hartverwarmende reacties. Onze favorieten:

  • ‘Leuke en actieve workshop gehad! Mooi wat jullie in die 10 jaar hebben opgebouwd.’
  • ‘Wat in leuk bedriuw! Hiel knap hoe jimme dit meiinoar dogge.’
    Ook suggesties voor nieuwe projecten waren er genoeg:
  • ‘Een interactieve workshop over mediawijsheid voor mentorles op de middelbare school’
  • ‘Een samenwerking met het Antonius Ziekenhuis of alle Friese ziekenhuizen.’ (Maak daar maar Nederlandse van, wat ons betreft!)

We sloten de avond af met een hapje, een drankje en de ‘Grote 10 Jaar 8D Games Quiz voor Kenners’, gepresenteerd door teamleden Bas Altenburg en Nicole van den Berg. Met vragen als:

‘Wie vertaalde het woord boswachter ooit als forest waiter tijdens een meeting met een internationaal consortium?’
Antwoordoptie 1: Giel
Antwoordoptie 2: Maarten

‘Toen Johan stage liep bij 8D Games startte hij de dag altijd met een vast liedje. Welk liedje is dit?’
Antwoordoptie 1: Boogie Wonderland van Earth, Wind and Fire
Antwoordoptie 2: Smack my bitch up van The Prodigy

Gemist? Antwoorden kunnen ingezonden worden naar info@8d-games.nl en wie weet ontvang ook jij nog een leuk prijsje!


Abonneer je op onze nieuwsbrief