Bordspellen en kaartspellen
Een serious game, dat is toch altijd digitaal? Zeker niet! Ook een ‘ouderwets’ bordspel of kaartspel leent zicht uitstekend voor het bereiken van een educatief doel of het aanmoedigen van een gedragsverandering.
Samen met Skander Marketing ontwikkelen wij zwemlesboeken die de motivatie tijdens de zwemles verhogen. Ook voor kinderen die het spannend vinden. Met leuke beloningen en een boeiend verhaal wordt het behalen van een zwemdiploma een makkie!
Zwemles: het kan allemaal best spannend zijn. Koud water, de befaamde ‘haak’ en vriendjes en vriendinnetjes die het misschien net wat sneller oppikken. Hoe zorgen we ervoor dat alle kinderen met vertrouwen en plezier naar de zwemles gaan? Met storytelling en gamification!
Samen met Skander Marketing ontwikkelen wij creatieve zwemlesboeken die het plezier in de zwemles verhogen. Is er een vaardigheid behaald? Dan verdienen kids een munt voor in hun boek! Kinderen spiegelen zich aan de dappere figuren in het verhaal. Zo blijft de motivatie op pijl.
In 2020 realiseerden we een eerste zwemlesboek voor Zwembad de Welle, onderdeel van Sportbedrijf Drachten. Kinderen in de gemeente leren nu zwemmen met ‘Sibbe en Liefke’. Dit is een zwemlesboek op maat over de avonturen van een zeehond en een lepelaar. Het verhaal kwam van Skander en al het artwork namen wij voor onze rekening. Bovendien gaven we vorm aan we de verzamelmunten in de stijl van het verhaal. Een belangrijk aandachtspunt tijdens al dat ontwerpen: de karakters moesten de kinderen een veilig en bemoedigend gevoel geven. Vrolijke vrienden die jou bijstaan bij je zwemavontuur. En dat is meer dan geslaagd!
Inmiddels hebben ook sportkoepels en organisaties in Rotterdam, Lelystad en Hoeksterwaard aangeklopt voor zwemlesboeken op maat. Voor iedere partij wordt een uniek verhaal geschreven en ontwerpen wij bijpassende karakters, prenten en munten. Dit geeft de kinderen direct een vertrouwd gevoel. Regelmatig worden de door ons ontworpen karakters omgetoverd tot echte mascottes voor het zwembad of sportcentrum in kwestie. Dat maakt het zwemavontuur voor de kinderen natuurlijk nog tastbaarder en leuker!
Hij vertelt je graag meer over de mogelijkheden.
Begin met ons creatieve starttraject. Samen met jou, de doelgroep en alle andere betrokkenen leggen we een stevige fundering onder je serious game of gamification. Meer draagkracht, minder risico’s tijdens het ontwikkelproces.
Dit project draagt bij aan SDG #3 Good Health and Well-Being & SDG #4 Quality Education. Weet je nog dat je als klein kind bang was om te gaan zwemmen in het water? Nieuwe dingen kunnen altijd even spannend zijn. Zeker wanneer het gaat om cruciale vaardigheden, zoals zwemmen. De gegamifcieerde zwemlesmethoden zorgen ervoor dat kinderen minder angst en meer plezier ervaren tijdens de lessen. Dat draagt bij aan een positieve associatie met sport en bewegen – cruciaal voor een lang, gezond en gelukkig leven.
Een serious game, dat is toch altijd digitaal? Zeker niet! Ook een ‘ouderwets’ bordspel of kaartspel leent zicht uitstekend voor het bereiken van een educatief doel of het aanmoedigen van een gedragsverandering.
Gamification is het toevoegen van spelelementen aan een activiteit of omgeving die op zichzelf geen game is. Ook met kleine ingrepen kun je gedrag op een positieve manier beïnvloeden. Denk aan het visueel maken van vooruitgang en het belonen van samenwerking.
Bij 8D Games en eVRgreen geloven we dat gamification een krachtig middel is om duurzaamheid te bevorderen. Ontdek wat games voor duurzaamheid zijn, wat de voordelen zijn, en hoor meer over concrete voorbeelden in ons webinar.