Augmented reality

Motivatie verhogen met spelprincipes

De kracht van gamification

Gamification is het toevoegen van spelelementen aan een activiteit of omgeving die op zichzelf geen game is. Ook met kleine ingrepen kun je gedrag op een positieve manier beïnvloeden. Denk aan het visueel maken van vooruitgang en het belonen van samenwerking. Wij helpen je de juiste creatieve gamification te vinden, passend bij jouw context en doelgroep.

1
Kleine interventie, groots effect
2
Verhoogt plezier & motivatie
3
Voor iedere context een passende gamificiation
Vragen? Of even sparren?

Bel 058 843 57 57

Mail johan@8d-games.nl

Johan denkt graag mee!

Heb ik een gamification of serious game nodig?

Soms is een kleine spelingreep voldoende om processen en doelen leuker maken of gedrag op een positieve manier beïnvloeden. Daar is niet altijd een complete serious game voor nodig. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een raadsel of speurtocht aan een toeristische route voor jonge gezinnen. Een overzichtelijke ingreep met veel effect op de motivatie om zo’n route te voltooien.

Bij ieder vraagstuk onderzoeken wij eerst wat het best aansluit bij de doelgroep die jij wilt activeren. De ene persoon raakt gemotiveerd door een competitief element, de ander juist van samenwerken. Samen kijken we naar de bestaande context en de manier waarop we die context aantrekkelijker kunnen maken met spel.

Gamification van de zwemles

Is een gamification altijd digitaal? Zeker niet! Een van de gamifications waar we het meest trots op zijn: de zwemlesboeken die wij ontwerpen in samenwerking met Skander Marketing. Door uitdagingen uit te voeren kunnen kinderen fysieke munten verdienen voor in hun zwemlesboek. Wij namen het ontwerp van alle prenten, munten en het verzamelsysteem voor onze rekening.

Met meer plezier en motivatie naar de zwemles

Bekijk case

Hoe bestrijden we bewegingsarmoede onder kinderen?

Bekijk case

In beweging met gamification

Met gamification breng je mensen in beweging. Letterlijk. Bijvoorbeeld door kleine spelelementen aan wandelroutes of toeristische applicaties toe te voegen. Zie je op je smartphone of kaartje dat er iets verderop nog iets leuks te beleven valt, dan loop je graag nog een stukje verder! Dit type gamification hebben wij ontwikkeld voor regiomarketingorganisaties in o.a. Gemeente Winterswijk, Provincie Groningen, Heerenveen ’n Gouden Plak en Sociaal Goud.

Abonneer je op onze nieuwsbrief